Post Top Ad

Post Top Ad

Custom Search

Khamis, 3 Mac 2011

Rembulan Berdarah- Anita Aruszi


Sebuah novel triller cinta. dari malam tadi shima baca dan dah habislah. Memang best. cerita ni banyak konflik. kalau baca kat tengah-tengah @ akhirnya dulu mesti takkan faham jalan ceritanya yang sebenar.


kasihan jugak dengan Duha Maisara dan Nasriq ni jadi mangsa keadaan. itulah manusia kan kalau dah tamak dah gelap mata denga duit dan kuasa ni, sangggup buat apa sahaja. Engku iskandar, dalang disebalik apa yang terjadi. Kasihan Raihana dan ibunya. mereka yang tak bersalah menjadi mangsa.

tetapi kerana kecewa dan kehilangan juga membuatkan Engku LAtifah hilang pertimbangan dan sifat kemanusiaan. untuk menghapuskan penderitaan hatinya, dia sangggup bersikap kejam ke atas orang yang disangkakan bersalah tanpa usul periksa. tanpa menyiasat kebenarannya terlebih dahulu.

hmmm... suspens gak baca buku ni, sampaikan kalau boleh shima nak habiskan malam tadi. tapi memandangkan hari ni kerja, terpaksalah sambung pagi ni. dah habis pun. haaa penulis ni gak ada promo kat blog dia http://anitaaruszi.blogspot.com/