Post Top Ad

Post Top Ad

Custom Search

Rabu, 1 Mac 2017

Bab 12 (c) : Hati Yang Kau Sakiti


“Beb.. bila aku boleh clash dengan Hafiz tu?”

“Boring tahap gaban dah ni,” rungut Lisa. Dia tanpa segan menjatuhkan badannya atas tilam Ami. Sejak tahu Ami tak balik ke bilik ini, dia rajin datang melepak di sini.

“Terpulang pada kau lah. Lagipun pertaruhan kita tamat sebaik sahaja Ami putus dengan Hafiz.

“Hurmm.. apasal suara kau lain macam,” soal Lisa. Keghairahan Kirana dan Syida semakin mengendur apabila bercerita tentang Ami dan Hafiz.

“Tapi betul ke kau dah boring dengan Hafiz tu? Nampak macam kau rela je diraba oleh mamat tu.”

Lisa mengeliat geli. Berdiri bulu romanya mengingatkan tangan Hafiz seperti ular, suka menjalar di tubuhnya apabila ada kesempatan. Entah mengapa dalam tak suka, dia juga merelakan.

“Tak payah nak tipu Lisa, aku rasa kau pun dah tersuka tanpa sengaja si Hafiz tu.”

“Huhu.. dalam mimpi kau!”

“Eh tadi aku nampak ada mamat hensem cari Ami di fakulti.”

“Ensem siot.. ada lesung pipit. Dia senyum.. cair.”

“Amru lah tu..”

“Siapa Amru?” soal Lisa nak tahu. Tak pernah dengar pula nama mamat tu.”

“Kawan Aali. Nak kenenkan dengan Ami tu..”

“Apasal kau tak kenenkan dengan aku?” soal Lisa tak puashati. Padahal dia juga kawan mereka.
  Kirana dan Syida pandang Lisa kemudian pandang sesama sendiri.

“Sebab mereka patut mendapat orang yang lebih baik!”

“Jadi aku ni tak baiklah? Tak sesuai untuk mamat hensem tu?” soal Lisa lagi. Dia terasa hati. Padahal selama ini mereka berkawan baik. Apa yang tidak mereka lakukan bersama. Kerja bodoh nak pisahkan Ami dan Hafiz pun dia sanggup lakukan.

“Bukan... bukan itu maksud kami. Sebenarnya, malam tu kebetulan je. Aali bagitahu member dia tengah frust. Ami jugak baru frust, jadi tak dirancang pun kami kenalkan mereka berdua. Mana tahu mereka tersuka pulak,” Syida reka cerita.

“Tapi...” Lisa pandang mereka berdua. Tadi nampak macam Ami tak suka pun mamat hensem tu. Siap lari lagi.

“Aku pun bakal frust jugak. Korang bolehlah kenalkan aku dengan dia. Taste aku tu. Confirm lepas ni tak cari lain lagi dah,” pinta Lisa. Rasanya dia dah jatuh hati pandang pertama semasa tengok lelaki tu tadi.

“Ok. Nanti bila jumpa kami akan kenalkan,” nak tak nak Syida iyakan juga. Takut Lisa terasa hati dengan mereka. Padahal dalam hati dia, berdoa agar ia takkan jadi kenyataan. Jangan biar Lisa kenal dengan Amru. Bukannya dia tak tahu, Lisa akan cuba segala teknik menggoda agar lelaki jatuh hati dengan dia. Walaupun caranya kotor dan menjatuhkan maruah diri. 


Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.