Review 1- Cinta Asma dan Ferhad

Hai semua...
Siapa dah memiliki novel Cinta Asma dan Ferhad. Terbitan Lovenovel. Tahun 2017 -pesta buku.
Maaf baru nak share review novel ini kat sini.
Stok masih ada ya. Boleh contact publisher untuk beli atau dapatkan di mana-mana kedai buku berhampiran... Dah setahun lebih dah. Hope masih ada lagi...

Best! Best! Dan SANGAT best! 
Banyak pengisian didalam cerita ini. Kesetiaan seorang isteri (Asma) diuji walaupun suaminya (Ferhad) menghilang tanpa berita. Menjadi isteri seawal usia 18 tahun tidak menghalang Asma untuk menghadapi segala dugaan mendatang sendirian setelah ibu dan nek Som meninggal dunia. Mengandung disaat suami menghilang dan dibenci adik ipar sendiri. Fatin meracun fikiran orangtuanya agar menerima Tifany sebagai isteri Ferhad. Tifany obses untuk memiliki cinta Ferhad.

Kerana kasih kepada Nek Som yang memeliharanya selepas dihantar ke kampung oleh ibu bapanya ketika berumur 15 tahun, Ferhad sanggup menunaikan permintaan neneknya yang menyayangi Asma dan ibunya, Rohani seperti darah daging sendiri walaupun dia tidak mengenali Asma sebelum ini. Tanggungjawab sebagai suami isteri mereka jalani walaupun masa yang ada hanya berbaki beberapa minggu sebelum Ferhad kembali bekerja di UK dan Asma meneruskan pengajiannya. 

Asma
Kagum dengan kematangan fikiran Asma yang hanya berumur 18 tahun ketika menjadi isteri Ferhad. Ferhad menghilang tanpa berita tetapi tidak melunturkan rasa cinta Asma kepada Ferhad walaupun dihina dan dicemuh rakan sekuliahnya. Keluarga mertuanya "menyisihkan" dirinya hasil hasutan Fatin Nur si adik ipar yang berhati iblis. Fatin lebih suka Tifany yang obses akan cintanya terhadap Ferhad. Ikatan persahabatan yang kukuh terjalin diantara Asma, Aida, Syarifah dan Muna. Mereka yang membantu Asma menghadapi hidupnya tanpa Ferhad.


-Review oleh Bukubook 


Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.