Hantu dua beradik!

Pssst... 
Assalamualaikum dan Selamat pagi... Malam ni malam jumaatkan? Jadi jom kita layan cerita seram yang dialami sendiri oleh penulis... Eh, bukan Shima Rostam tulis (Shima Rostam ni penakut sikit) Sampai sekarang tak berani nak tulis novel seram.. hik hik... 

Ini adalah penulis baru, yang dipaksa menulis dekat sini... Hope korang bagi sokongan... Bagi dia semangat nak share cerita dia... Jommm layan....




Kita memang sedia maklum yang selain kita, ada jugak makhluk lain ciptaan Allah yang kita tak nampak macam jin,syaitan,bunian dan lain-lain lagi.

Di sini just nak share my experience dengan makhlus halus ni atau pun kita panggil hantu. Kejadiaan ni telah lama, rasanya dah lebih 10 tahun iaitu semasa umur saya 13 tahun lebih kurang.

Masa tu waktu maghrib, saya keluar dari rumah untuk ke rumah mok yoh (mak saudara) yang tinggal di sebelah rumah. Sebab mok yoh ni mengajar mengaji al-quran. Masa tu saya tak boleh solat, cuma nak pergi bagi spek mata spupu yang tertinggal. 

Selepas bagi spek mata kat spupu, saya pun balik sambil nyanyi-nyanyi, Tiba-tiba je hujan renyai-renyai (macam hindustan la plak..hehe). Nak dijadikan cerita, nak sampai dekat tangga rumah tue,tiba-tiba...

Jeng...

Jeng...

Jeng...

Kaki terpaku,mata bertentang mata (cewahh over plak kau eh)... Aku tengok kau, kau tengok aku. Kau tersengih-sengih tengok aku. Apa lagi selepas itu terus buka langkah seribu naik ke atas rumah. Tangga rumah pun rasa macam tak jejak dah. Lembik lutut dah...haha...

Sampai ke atas rumah terus menjerit panggil abah (abah tengah tengok tv masa tu) cakap ada orang di bawah pokok kandis. Abah pun terus pergi tengok tapi dah tak de. Masa abah cakap tak de terus  aku terfikir, tengok apa tadi. Aku terus menangis tak ingat dunia dah..(huhuhu).

Korang nak tahu tak apa yg aku nampak semasa tercegat dan terpaku dalam masa lebih kurang 2,3 minit tue? Sebelum lari naik atas rumah.

Ada dua orang budak yang memang gelap hitam tak nampak apa pun berdiri di bawah pokok kandis tu. Yang nampak hanyalah mata yang berwarna hijau. Paling tidak boleh dilupakan, dia punya sengihan itu. Masa tengok dua ekor tu, sebenarnya tengah berfikir ni hantu ke manusia? Sebab itu semasa naik ke atas rumah, aku tidak nangis lagi sebab ligat berfikir tentang budak-budak. Tapi bila abah cakap tak de masa dia pergi tengok tu, terus lemah semangat... wehh..

Sampai sekarang masih ingat dengan jelas kejadian ni biarpun pokok kandis tersebut dah tak de. Abang dan kakak sampai sekarang still usik aku dengan hantu dua beradik (sebab ada dua ekor masa tu). Selain dari kejadian ni, Masih ada lagi kisah hantu lain yang aku alami sendiri. Bila dah semakin dewasa semakin hantu dah makin kurang menjelmakan diri depan aku. Mungkin mereka pun tahu aku dah dewasa. Tapi usik-usik sayang tu masih ada lagi..

Sebenarnya bila alami kejadian seperti ini kita tak perlu nak takut sangat sebab mereka pun makhluk Allah jugak. Kalaulah korang ada ternampak, cuba bertenang dan buat-buat tak tahu je sambil-sambil  baca ayat-ayat  Al-quran.

Nak lagi aku bercerita kisah seram di sini? Korang kena bagi galakan dengan bagi komen. Bagi aku semangat. Ini kali pertama aku menulis kisah seram di sini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan