Review Berikan Aku Peluang MencintaiMu



Assamualaikum dan Selamat Pagi semua

Alhamdulillah... Pagi yang indah... Mood pun kena sentiasa indah juga...

Minggu lepas BAPM ada yang telah dapat. Jutaan terima kasih saya ucapkan kerana sudi membeli dan membaca karya saya ini.

Terima kasih- terima kasih...

Setakat ini saya terima review yang positif...

Review Pertama oleh Zura


Done 29/10/2017 ( 11 ) 🎇🎇🎇🎇
Berikan Aku Peluang Mencintaimu ( 346 m/s )
by Shima Rostam

Syed Al-Aiman @ Noble-Man lelaki yg penuh dgn cita2 untuk berjaya dalam hidup , impian nya cuma satu menjadi kaya supaya dapat memenuhi impian insan yg tersayang dlm hidupnya

Riya Adriana @ Mizz -Lady gadis yg masih menuntut di UM , dia x yang tidak percaya dapat istilah cinta ketika masih belajar lantasan itu Riya lebih selasa menghabiskan masa di cyber cafe dr keluar berlibur bersama rakan2

Riya dan Syed bertemu dialam maya Yahoo Masseger dgn nama cyber masing, walau pun tidak pernah bertemu tp rasa sayang muncul disudut hati masing2 , menginjak tahun hubungan mereka masih utuh walau sekadar dialam maya.

Tapi bila hubugan hanya dialam maya dan pelbagai alasan diberi Syed , Riya mula bosan lebih2 lg bila usia makin meningkat dan diasak tentang jodoh akhirnya Riya tewas , Disaat Syed bersedia berjumpa Riya berubah status tunangan org .. Syed merawat luka sendiri bila saat insan yg dipuja jd milik org , Murni dihantar menjadi mata buat syed di alam facebook utk memerhati Riya dr jauh " Jadi mata abang. Jika dia bahagia , jangan beritahu abg . Tapi if something happen dalam hidupnya, infrom abang terus. Boleh ?? " itu amanah buat si adik ipar ..

Lima tahun bersama takdir Allah memisahkan ikatan Riya dan suaminya bila lelaki itu dijemput Allah kembali..

Adakah perkhabaran duka Riya ini sampai kepada Syed

Adakah Noble-man masih menyimpan cinta buar Mizz-Lady nya ???

Apakah kisah dula buat Riya akan berterusan ...


Nak Tahu selanjutnye jom pm Penerbitan Anaasa


Tahniah Kak Shima utk BAPM, jalan cerite menarik dan tak meleret2.. Apa yang penting akak membuatkan tuk terkenang zaman Yahoo Messnger @ Ym , Friendster dan berchatting di Cyber cafe or CC ...






Review ke 2 oleh kak Rafiah Sarifuddin


Tajuk : Berikan Aku Peluang MencintaiMu

Penulis : Shima Rostam

Terbitan : Penerbitan Anaaasa


Plot simple dan santai, ada sweet muit jgk

"Kerana ku yakin jodoh itu milik kita"

Cinta Alam Maya. Berhasilkah? Ada sesiapa yg mengalaminya.

Shima menyingkap kisah percintaan di alam maya, bagaimana ia harus diteruskan tanpa pertemuan, hanya janji yg diungkapkan tanpa ada date line.

Riya Adriana aka Mizz - Lady seorang siswi tahun akhir mementingkan cita2

dari mengejar cinta dan bercouple sebelum menamatkan pengajian . Baginya jodoh adalah ketentuan ALLAH. Dia pasrah pasti ada jodoh buatnya bila sampai waktunya.

Syed Al Aiman aka Noble-Man seorang usahawan yg berdedikasi dan workaholic, ingin mencapai impiannya , mengukuhkn empayar perniagaannya dan berjaya sebagai seorang usahawan yg berjaya dan hebat.

Riya - Syed Al Aiman - kesepian dua jiwa membawa kpd perkenalan yg tak diduga dek masing2 ingin mencari teman untuk berbual. Hubungan alam maya mereka begitu mesra hingga membuahkan bibit cinta dan sayang yg tidak bertepi walaupun tidak pernah bersua. Ada ketika mereka merindui namun noble Man maseh mahu berteka teki tidak mahu mengenalkan identitynya, mau pun untuk bertemu dgn Mizz Ladynya.

Kekangan masa dan kesibukannya menguruskan perniagaan dlm dan luar negara disamping tidak mahu sigadis menaruh harapan yg tinggi. Dia juga tidak berkeyakinan dapat mengawal perasaannya sendiri setelah bertemu dgn Mizz Ladynya. Alasan dari hatinya.

Masa terus berlalu Riya rasa tertekan ,terasa dirinya dipermainkan dan bosan untuk terus menunggu, juga tidak diberi jaminan kemana arah hubungan mereka.. Atas desakan keluarga dan faktor usia, Riya pasrah melepaskan cinta pertamanya untuk menerima lamaran Zamri teman sekampus yg juga pemuja rahsianya.

Diwaku yg sama Syed Aiman sudah bersedia untuk merealitykan hubungan mereka. Namun apakan daya salah yg dicipta sendiri, peluang didepan mata dipersiakan. Menyesal pun tidak berguna. Dia pasrah akan takdir. Apa pun yg terjadi kaseh sayangnya terhadap Riya tetap utuh dan sentiasa memantau perkembangan si buah hati.

Percaturan Allah, jodoh Riya dan Zamri tak panjang, terpisah dek ajal, Zamri dijemput ilahi. Adakah dgn status Riya membuka peluang kedua buat Syed Aiman bg menebus kembali segala masa yg telah berlalu . Terpujukkah hati Riya agar Syed Aiman dpt merealisasi cinta mereka? Dan adakah jodoh itu milik mereka ?.

Jawapanya, jgn tunggu lagi Pm Penerbitan Anaasa laju2, or Azilawaty Muda.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cinta Muka Buku


Juga perkenalan dialam maya yg membawa mereka ke jinjang pelamin. Nak tau mcm mana bermula dan berakhir tak lain tak bkn kena order book ini.

Sejauh mana kebaikan muka buku boleh dikaitkan dgn kehidupan seharian kita tertakluk bagaimana kita mengedalikannya .

Syabas Shima Rostam buat novel ke 3 ini.

Kita nantikan kelahiran novel seterusnya.

Dan beberapa lagi komen positif di muka buku ....

Terima kasih semua...




Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan