Ahad, 22 November 2020

Blurb Nufah




Nufah dan Tengku Firash adalah high school sweetheart. Mereka bercinta sejak dari zaman persekolahan lagi. Bagi Nufah, Firash itulah cinta pertama dan terakhirnya. Hati sangat bahagia apabila akhirnya mereka akan disatukan dalam ikatan perkahwinan. Namun beberapa minggu sebelum majlis, Nufah perasan tunangnya berubah. Hati gelisah, macam ada yang tak kena dengan Firash. 

Bagi Tengku Firash pula, Nufah itu cinta hatinya. Bidadarinya. Tak terlintas pun untuk mencuranginya, tetapi hatinya belum cukup kebal untuk menepis godaan demi godaan Dian. Tak sengaja dan tersasar sedikit saja, Dian telah berada di dalam pelukannya. 

Dian adalah sepupu merangkap kawan baik Nufah. Tempat Nufah mengadu juga berkongsi kisah cintanya. Namun dia tak sangka, rupanya Dian selama ini cintakan Firash juga. Malah lebih menggemparkan hatinya, Dian mengambil kesempatan di atas kepercayaannya untuk menggoda Firash. Dian telah berjaya menghancurkan impian cinta Nufah dengan skandal seks mereka. 

“Dalam hal ini I yang bersalah sebenarnya. Hati I yang berubah. You tak bersalah dear. Jangan risau, I akan selesaikan perkara ini. Kita akan kahwin nanti.” Tengku Firash.
 
“Tapi Nunu? Kasihan dia. I jahat. Dia percayakan I selama ini tapi I khianati dia,” -  Dian  

Apabila segalanya terbongkar, Nufah dia rela mengundur diri. 

Tengku Firash menyesal, tapi kata orang nasi sudah menjadi bubur. Hanya maruah keluarga dapat diselamatkan. 

Nufah membawa diri mengubati lara di hati. Tiba-tiba muncul Mr Sean. Billionaire kacak yang tak pernah diketahui adanya.

 You’re my sunshine. – Sean.  

Katanya, mereka pernah jumpa 3 tahun lepas. Bila dan di mana? Nufah keliru. Kemudian rahsia demi rahsia terbongkar. Nufah terharu. Cinta 10 tahun dicurangi,  dihadirkan cinta tanpa mengenal darjat pula. Hati mula jatuh cinta lagi. Hendak terima atau tidak. 

 Reaching for your hand brings me such joy and knowing that  that you are mine forever brings me peace.- Sean
 
Kemudian muncul pula Mellisa. Mengaku yang anak dikandungnya milik Sean. Adakah Nufah bakal kecewa lagi?


Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan